Snabba leveranser Erfarenhet sedan 1978

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst (butiken@matzskor.se) snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst, se mejl ovan, med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! 

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe som Bring samarbetar med. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order. Väljer du att hämta i butik får du ett mejl med orderbekräftelse och ordernummer som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 3 - 7 arbetsdagar från beställningsdagen. För ev. beställningsvaror alltså varor vi ej har hemma på lager vänligen se information på resp. produkt. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon så snart vi kan efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Matz Skor AB tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad. 

Transport

All transport sker med hjälp av Bring.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Bring Norden AB. (http://www.bring.se/kontakt/reklamation-av-paket)

Transportföretagets telefonnummer är 020-76 50 00 och epost är cs@bring.com

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter med Matz Skor AB. Genom att beställa varor på www.matzskor.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. 

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Matz Skor AB reserverar sig mot eventuell slutförsäljning.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor för ej uthämtade paket är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Priser

Alla priser på www.matzskor.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer ev. frakt. Vi levererar fraktfritt över 1000:- annars är frakten 59:-

Klarna checkout Kortbetalning – Smidigt och säkert

Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online via Klarna Checkout kortbetalning. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering.

Efter att ni i kassan valt att betala ert köp via kortbetalning förflyttas ni vidare till ett betalfönster som guidar er genom köpet. Vi accepterar köp med Visa, Mastercard och American Express.

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på www.matzskor.se samarbetar vi med Klarna Checkout för konto-/kreditkortsbetalningar, fakturabetalning, delbetalning samt direktbetalningar via internetbank.  Läs mer om Klarna Checkout här: Klarna.com

Klarna checkout Faktura - betala om 14 dagar

Väljer du faktura laddar du ner fakturan från Klarna.com eller betalar direkt i Klarnas app. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.  Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB. 

Läs mer om Klarna checkout faktura villkor här Klarna.com

Klarna Checkout Delbetalning

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan kommer du få en faktura löpande varje månad tills hela summan är betald. Du får med delbetalning möjlighet att få hem dina saker och prova dem innan du betalar.  Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. För exakta alternativ och räntor vänligen gå in på Klarna.com


Läs mer om Klarna Konto här. Klarna.com

HÄMTA I BUTIKEN 

Om du hellre vill hämta i butiken får du ett mejl med orderbekräftelse och ordernummer som du tillsammans med din legitimation behöver vid uthämtning. Detta betalningssätt medför ingen extra kostnad. Du 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Se info. ovan ang. ej uthämtat paket.

 

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder, lakrits eller utensilier. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara ordentligt packade i påse eller kartong tillsammans med en ifylld retursedel. 

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Det är viktigt att fylla i en retursedel noggrant och lägga tillsammans med varan, skicka gärna även med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur. 

Du måste själv bekosta returporto. Retur bör skickas som Företagspaket till Matz Skor AB, Kristianstadsgatan 2, port 5, 26271 Ängelholm. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Matz Skor AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via matzskor.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Det går också bra att returnera/byta din vara direkt i butik. Glöm inte ta med ditt orderunderlag och en i fylld retursedel. Detta medför inga extra kostnader.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från matzskor.se har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot varan/varorna. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, butiken@matzskor.se
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel och storlek på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar. Om du har betalat via kort eller konto så så sköter Klaran återbetalning se mer om återbetalning på klarna.com Observera att ev. fraktkostnad inte återbetalas.

Reservationer

Matz Skor AB reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Matz Skor AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Matz Skor AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Matz Skor AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här på riksdagen.se

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Matz Skor AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Matz Skor AB, Kristianstadsg 8, 26271 Ängelholm

Telefon: 0431-411744

e-post: butiken@matzskor.se

Vårt organisationsnummer är 556200-8614.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 09.30-10.00 eller alltid på mejl butiken@matzskor.se.

Standardvy | Byt till Mobil vy
Stäng